Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Ό,τι πρέπει να ξέρετε για τη χρονιά που ξεκινά στην F1

Γράφει ο Δημήτρης Χατζητόλιος


Ήδη τις στιγμές που διαβάζετε αυτές τις λέξεις, οι κινητήρες της F1 έχουν πάρει μπρoς στo πάρκο της Μελβούρνης, όπου θα πραγματοποιηθεί ο 1ος αγώνας της F1 για το 2013. Μέσα στον χειμώνα υπήρξαν πολλές εξελίξεις και σας τις παρουσιάζουμε ώστε να καθίσετε ενημερωμένοι μπροστά από την τηλεόρασή σας. Παραλίγο θα σας δίναμε και συμβουλές για το πώς να παρακολουθείτε τους αγώνες, αλλά τελευταία στιγμή λήφθηκε η απόφαση σχετικά με το κανάλι μετάδοσης κι έτσι τα 2 επόμενα χρόνια η ΕΡΤ θα μεταδίδει την F1. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τις αλλαγές για τη νέα χρονιά.

Λιγότεροι αγώνες
Μια μείωση για το 2013 βρίσκουμε στον αριθμό των αγώνων. Μαζί με τον αγώνα του New Jersey θα έχουμε συνολικά 19 αγώνες για το 2013. Η συνολική περίοδος δεν αλλάζει, μιας και το πρωτάθλημα ξεκινά τώρα και τελειώνει στα τέλη Νοέμβρη στη Βραζιλία. Ωστόσο, αυτή η μείωση δημιουργεί δυο κενά τριών εβδομάδων μεταξύ των αγώνων Καναδά-Μ. Βρετανίας και Γερμανίας-Ουγγαρίας.

Αλλαγές στους οδηγούς
Στον τομέα των οδηγών υπάρχουν αρκετές αλλαγές. Αρχικά να σημειώσουμε πως έχουν μειωθεί κατά δυο, μιας και οι ομάδες είναι πλέον 11, από 12, αφού η HRT δεν θα συμμετάσχει. Από τους 22 οδηγούς, οι 10 θέσεις έχουν αλλάξει. Οι μεγαλύτερες αλλαγές αφορούν τη McLaren και τη Mercedes. O Lewis Hamilton έφυγε από την πρώτη και πήγε στη δεύτερη, αφήνοντας την θέση του στην McLaren για τον Sergio Perez. Οι νέοι οδηγοί είναι συνολικά 5: ο Μεξικανός Esteban Gutierrez στην Sauber, o Valtteri Bottas στην Williams, ο Giedo van der Gande στην Caterham και οι νεαροί Max Chilton και Jules Bianchi στη Marussia.

Νέα νούμερα στα μονοθέσια
Αλλαγές έχουμε και στα νούμερα των μονοθεσίων. Το νούμερο ένα παραμένει στη Red Bull. Από την άλλη, ο Lewis Hamilton θα έχει το νούμερο 10 στην πρώτη του χρονιά στη Mercedes, με τον team mate του, Nico Rosberg, να έχει πλέον το νούμερο 9. Ο Sergio Perez, που παίρνει τη θέση του Lewis Hamilton, θα έχει το νούμερο 6, ενώ ο Fernando Alonso θα έχει το νούμερο 3. Τέλος, ο νεαρός Βρετανός Max Clinton θα έχει το νούμερο 23.

Αλλαγές στο ημερολόγιο
Σε επίπεδο προγράμματος υπάρχουν μικρές αλλαγές. Ο αγώνας στη Μ. Βρετανία χάνει την παραδοσιακή ημερομηνία τον Ιούλιο και μεταφέρεται στην τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου. Αντίστοιχα έχει μεταφερθεί και ο επόμενος αγώνας της Γερμανίας δημιουργώντας κενό δυο εβδομάδων μεταξύ των δυο αγώνων. Επόμενη η ανταλλαγή ημερομηνιών μεταξύ Ιαπωνίας και Κορέας, με τη δεύτερη να προηγείται στις 6 Οκτώβρη. Τέλος, το καλοκαιρινό διάλλειμα έγινε 4 εβδομάδες, από 5.

Νέα ελαστικά
Η Pirelli παραμένει ως ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών, ωστόσο θα έχουμε νέες μαλακότερες γόμες. Για τα στεγνά οδοστρώματα υπάρχουν τέσσερις επιλογές : πολύ μαλακή, μαλακή, μεσαία και σκληρή. Τέλος, η Pirelli ανακοίνωσε πως έχει αλλάξει και ο τρόπος κατασκευής. Σκοπός ήταν να αντέχουν για τουλάχιστον δυο pit stop ανά αγώνα αλλά και να έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, στοιχείο που προβλημάτισε πολύ τις ομάδες πέρυσι. Τα ελαστικά με τη σκληρή γόμα θα έχουν πορτοκαλί σήμανση, και όχι ασημί.

Περιορισμός του DRS αλλά και απαγόρευση του “διπλού” DRS

Στα δυο προηγούμενα χρόνια, όπου και εμφανίστηκε το DRS, οι οδηγοί είχαν πολύ μεγάλη ελευθερία χρήσης του. Πλέον, για λόγους ασφαλείας, το DRS θα χρησιμοποιείται μόνο στις προκαθορισμένες από τους οργανωτές θέσεις.
Προς το τέλος της περσινής χρονιάς αρκετές ομάδες παρουσίασαν ένα εξελιγμένο σύστημα DRS, που πρώτη εφάρμοσε η Mercedes. Σκοπός ήταν η περεταίρω αύξηση της ταχύτητας, κάτι που δεν άρεσε στην FIA. Έτσι, για το 2013 το σύστημα απαγορεύτηκε.
Μέσα στον χειμώνα οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα νέα τους μονοθέσια τρεις φορές σε πίστα. Στην Χερέθ αρχικά και στη συνέχεια δυο φορές στη Βαρκελώνη. Τα συμπεράσματα ήταν σημαντικά και ας δούμε ανά ομάδα την εικόνα που πήραμε:

Red Bull

Οι Πρωταθλητές βρίσκονται ακόμα σε κορυφαίο επίπεδο. Οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν χωρίς προβλήματα και απρόοπτα. Κάποια νέα εξαρτήματα προστέθηκαν τις δυο τελευταίες μέρες των δοκιμών περιλαμβάνοντας αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα και στο πίσω μέρος. Σε επίπεδο απόλυτων επιδόσεων δεν εντυπωσίασε η ομάδα, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Το μονοθέσιο έδειχνε πολύ ισορροπημένο και σταθερό. Ο Vettel έδειχνε λίγο μπερδεμένος λέγοντας πως πρώτη φορά ο χειμώνας εξέλιξης ήταν τόσο ασαφής σε επίπεδο συμπερασμάτων. Πολλές φορές τα χαρτιά μένουν κλειστά μέχρι τον πρώτο αγώνα και η Red Bull ξέρει καλά τον τρόπο για να κερδίζει.

Ferrari

Σύμφωνα με τον Fernando Alonso, η Ferrari βρίσκεται λίγο πίσω από τους πρωτοπόρους αλλά σε πολύ καλύτερο επίπεδο από ό,τι ήταν η ομάδα έναν χρόνο πριν. Το πάθημα έγινε μάθημα και η Ferrari φαίνεται να βρήκε φέτος τον δρόμο της στον τομέα της εξέλιξης. Το ανησυχητικό είναι πως, ενώ οι άλλες ομάδες δοκίμασαν το αεροδυναμικό τους πακέτο για την Αυστραλία στη Βαρκελώνη, η Ferrari δεν το είχε έτοιμο και θα το δοκιμάσει κατευθείαν σήμερα, δηλαδή την Παρασκευή πριν τον αγώνα. Ας ελπίσουμε πως αυτό δεν θα της στοιχίσει την καλή παρουσία στον αγώνα.


McLaren

H McLaren έχει ρισκάρει και αυτό δεν ξέρουμε αν θα της βγει σε καλό. Αποφάσισε το φετινό της μονοθέσιο να βασίζεται σε εντελώς νέα σχεδίαση. Στην πρώτη περίοδο δοκιμών η ομάδα προσπαθούσε να κατανοήσει το νέο μονοθέσιο, ενώ στη δεύτερη τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλύτερα. Όλα δείχνουν πως το νέο μονοθέσιο, η MP4-28, δεν θα έχει τα εχέγγυα για να κερδίσει μιας και ταλαιπωρείται από υποστροφή και καταπόνηση των ελαστικών. Έχοντας φτάσει στο όριο της εξέλιξης του περσινού μοντέλου, της MP4-27, θέλησαν να φτιάξουν ένα μονοθέσιο που να έχει δυνατότητες εξέλιξης μέσα στη χρονιά.

Mercedes

Η μεγάλη έκπληξη των χειμερινών δοκιμών. Οι δυο οδηγοί Nico Rosberg και Lewis Hamilton κατάφεραν να κάνουν κορυφαίους χρόνους, με αποκορύφωμα τους καλύτερους χρόνους τις δυο τελευταίες μέρες δοκιμών. Παρά το γεγονός πως η ομάδα έχει στηθεί ώστε να πρωταγωνιστήσει το 2014, θα ήταν πολύ ευχάριστο να δούμε τον Hamilton ανταγωνιστικό και το 2013. Ωστόσο μέχρι να δούμε την απόδοση στον αγώνα είμαστε επιφυλακτικοί. Να θυμίσουμε πως το περσινό μονοθέσιο κατασπάραζε τα ελαστικά, με αποτέλεσμα τον μετριασμό της συνολικής απόδοσης. Πάντως ο Rosberg κατάφερε 2,7 sec καλύτερο χρόνο στη Βαρκελώνη, από τον περσινό καλύτερο χρόνο, επίδοση που αντιστοιχεί σε αιώνα.

Lotus

Αξιοπιστία. Αυτή είναι η λέξη κλειδί για την ομάδα της Lotus. Σε κάποιες περιπτώσεις το μονοθέσιο έδειξε ικανό, ωστόσο τα ζητήματα αξιοπιστίας παραμένουν. Πολλές ώρες το μονοθέσιο το πέρασε στα pits με τους τεχνικούς να προσπαθούν να λύσουν προβλήματα. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως τις δυο τελευταίες μέρες ο Kimi δεν βγήκε στην πίστα λόγω προβλήματος στο κιβώτιο. Αν δεν ξεπεράσει αυτά τα ζητήματα η ομάδα, το ταλέντο του Kimi δεν θα φτάσει για να έρθουν τα καλά αποτελέσματα.


Williams

Είναι πιθανό η Williams να αποτελέσει μια δυνατή περίπτωση στις ομάδες δεύτερης σειράς. Ωστόσο τα συμπεράσματα είναι κάπως ανάμικτα από την περίοδο των δοκιμών. Αρχικά η Williams ήταν η τελευταία ομάδα που παρουσίασε το μονοθέσιό της. Η απόδοση στην πίστα είναι δύσκολο να χαρακτηριστεί ακόμα και από την ίδια την ομάδα. Ο Pastor Maldonado δήλωσε πως μετά τις τελευταίες βελτιώσεις το μονοθέσιο έχει διαφορετική αίσθηση, συγκρινόμενο με το περσινό. Οι δοκιμές έγιναν με μεγάλη ποσότητα καυσίμου συνεπώς οι επιδόσεις δεν είναι αντιπροσωπευτικές.

Sauber

Η ομάδα ξεκίνησε πολύ δυναμικά στη Χερέθ, πετυχαίνονται πολύ καλούς χρόνους. Ωστόσο στη Βαρκελώνη τα αποτελέσματα δεν ήταν τόσο θετικά. Δεν γνωρίζουμε αν έγινε τεχνηέντως, ωστόσο ο Nico Hulkenberg σημείωσε κάποιους τομείς που χρήζουν βελτίωσης. Η ομάδα δεν ολοκλήρωσε τις δοκιμές, χάνοντας δυο μέρες, λόγο τεχνικών προβλημάτων. Οι προσδοκίες μας είναι υπαρκτές και μην απορήσετε αν η Sauber πάει καλά.


Force India

Στα θετικά σημειώστε την αξιοπιστία του νέου μονοθεσίου. Η VJM06 κατάφερε να ολοκληρώσει με επιτυχία τις τρεις περιόδους δοκιμών και αυτό είναι ένα θετικό συμπέρασμα πριν τον αγώνα στην Αυστραλία. Από εκεί και πέρα, η απόδοση του μονοθεσίου δεν ήταν κακή με δυνατό σημείο τη μέση της πίστας. Με τις δευτεροκλασάτες ομάδες να βρίσκονται πολύ κοντά στους χρόνους, το βέβαιο είναι πως θα έχουμε μια ενδιαφέρουσα χρονιά.



TORO ROSSO

Φαίνεται πως η ομάδα ξαναβρίσκει τον σωστό δρόμο που έχασε το 2012. Η STR8 δείχνει όμορφη και οι δυο οδηγοί πολύ πιο σίγουροι από την περσινή χρονιά. Με λίγη δουλειά είναι βέβαιο πως θα αφήσουν τους ουραγούς και θα ασχοληθούν με τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου.





Marussia

Η ομάδα που προόδευσε περισσότερο σε αυτές τις δοκιμές. Κατάφερε να περάσει την Caterham και να γράψει πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Ελπίζουμε η χρονιά να είναι αντίστοιχα καλή.





Caterham

Δύσκολες στιγμές πέρασε η ομάδα. Όταν οι υπόλοιποι προοδεύουν και εσύ μένεις στάσιμος, τότε το χάσμα μεγαλώνει. Με νέους οδηγούς, νέα βάση και νέο διευθυντή, η ομάδα έδειχνε να βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο. Είναι σίγουρο πως η χρονιά θα είναι δύσκολη και πως δεν θα πρέπει να περιμένουμε πολλά.



Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει και λίγες ώρες έχουν μείνει μέχρι να πάρουμε μια πρώτη εικόνα για το 2013. Στον πρώτο αγώνα περιμένουμε τους Alonso, Vettel και Button να συνθέτουν το βάθρο. Ωστόσο, όπως γνωρίζουμε καλά, μόνο όταν πέφτει η καρό σημαία βγαίνει νικητής. Καλή χρονιά!

Με λίγα λόγια
• Πολλές αλλαγές σε κάθε επίπεδο
• Ελπίζουμε το θέαμα να αγγίξει τα δεδομένα του 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου